Lundakarnevalen #Speuluh! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Jurian Horst - WaarBenJij.nu Lundakarnevalen #Speuluh! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Jurian Horst - WaarBenJij.nu

Lundakarnevalen #Speuluh!

Blijf op de hoogte en volg Jurian

20 Mei 2014 | Zweden, Lund

Heysan/moi/hallo!

Afgelopen weekend was 't dan zover: het was carnaval in, jawel, Lund! Totaal anders dan wij (in het zuiden des Nederlandsche land) het vieren, kwam ik achter. Gelukkig net op tijd, want ik had mijn berenpak al klaarliggen. Geintje natuurlijk!

In de twee weken voor het daadwerkelijke weekend, een hele happening hiero aangezien het maar eens in de vier jaar gehouden wordt, werd het gebied rondom de grote dom omgebouwd tot een soort festivalterrein. Eén groot podium, een kleiner podium, verschillende tenten en kleinere toko's waren het resultaat.

Vrijdagavond begon mijn karnevalen met een optreden in Kalmar Nation. Na wekelijks repeteren was het leuk om eindelijk weer eens op een podium te staan :) Hoewel het niet druk was, was het een leuke avond met een goed verlopen optreden. (Hopelijk komen er nog opnames, maar die zijn vanwege gebruiksrechten nog niet openbaar gemaakt.) Zie de foto's!

De zaterdag en zondag zijn, naast het bekijken van de optocht, met name ingevuld met het samen met vrienden drinken van bier en andere alcoholische versnaperingen, en het bezoeken van enkele optredens. Persoonlijk vond ik de karneval een beetje tegenvallen, maar al met al was het wel gezellig. Een kaartje voor het terrein bij de dom kostte 200 kronen, iets meer dan 20 euro, voor een heel weekend. Op de optredens van de bands na, moest je voor alles binnen de tent ook nog eens lappen. Je betaalt hier ook voor alles... Hetgeen leidde ertoe dat we alleen een cabaretvoorstelling hebben bezocht, waarbij de zang en muziek van hoge kwaliteit was, maar met name de humor van de 'allerbovenste' plank kwam. (Dat laatste kon ik opmaken uit de lachende mensen om me heen, want ik heb er zelf geen woord van verstaan.)

Momenteel ben ik mijn laatste cursus aan het afronden (veel lezen), bezig met mijn bachelorscriptie (veel lezen), en afscheid aan het nemen van Lund. Over ongeveer drie weken ben ik alweer terug in het pittoreske Asten.

Nou, vooruit dan. Van een repetitie: https://www.youtube.com/watch?v=ZX6EBtS_AoI
(Let niet op de schoonheidsfoutjes ;) )

Hej då/ moi moi/ doei!

P.s. Lundakarnevalen foto's deel II volgt!

  • 20 Mei 2014 - 23:27

    Robert:

    Hee Juriannetje!

    Goed om te lezen dat t schon gi in Lund!
    En het Brabantse carnaval valt natuurlijk niet te overtreffen

  • 02 Juni 2014 - 13:00

    Koen:

    Tot volgende week kerel, Geniet er nog van de komende dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurian

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 6446

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Via 020 naar Kopenhagen, naar Lund

Landen bezocht: