Malmö - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Jurian Horst - WaarBenJij.nu Malmö - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Jurian Horst - WaarBenJij.nu

Malmö

Blijf op de hoogte en volg Jurian

30 Januari 2014 | Zweden, Malmö

Zoals in het vorige bericht te lezen was, ben ik afgelopen zondag met een groepje naar Malmö geweest. Best een mooie stad, maar het is er nog kouder dan in Lund!

Malmö is de op twee na grootste stad van Zweden. Het is de hoofdstad van Skåne län, de meest zuidelijk gelegen provincie in Zweden. De stad heeft 280.415 inwoners en een oppervlakte van 7176 hectare. (aldus Wikipedia)

Hoewel ik vanwege het voetbal gewend ben redelijk vroeg te moeten opstaan op zondagmorgen, is het iedere keer maar weer de vraag of het me gaat lukken. Afgelopen zondag dus ook. Hoewel ik heb moeten haasten, haalde ik de trein die we hadden afgesproken. Wat bleek? Ik was de enige die het wél gehaald had :L

Toen ook de rest van de groep in Malmö was aangekomen, met wederom verschillende nationaliteiten: Grieks, Oostenrijks, Bulgaars, Chinees en Nederlands, besloten we het havengedeelte van Malmö te bezoeken. Persoonlijk vond ik het erg leuk om te zien, ook omdat het gebied wel iets van Rotterdam weg heeft.

Na een IJSKOUDE wandeling zijn we ergens wat gaan drinken (een 0,4 L warme chocomel van 6 euro). Vervolgens hebben we kort de kerk van de stad bezocht. Op zoek naar lunch kwamen we bij het station van Malmö terecht, deels omdat we in een ander deel van Malmö naar een ijshockeywedstrijd zouden gaan kijken. Een deel kwam bij de Burger King terecht, een ander deel bij de Subway (geen zegeltjes?).

Om 15.00 uur waren we bij het stadion van de Malmö Redhawks. De match tegen Björklöven begon om 16.00. Ik had nog nooit een ijshockeywedstrijd gezien en al helemaal niet de opzwepende en commerciële sfeer er omheen. Spannende muziek, overal reclame en een gozur in een roofvogelpak die het publiek probeert wakker te houden. Van de regels snap ik al helemaal niks.

Eenmaal terug in Lund gingen we met enkelen nog wat eten bij Viggo's, een hamburgertent van goede kwaliteit!

De wedstrijd eindigde trouwens in 3-1 voor de Redhawks. Maar aangezien de wedstrijd gratis te bezoeken was, een jaarlijks initiatief van de club, en er om die reden veel gezinnen met kleine kinderen aanwezig waren die tussen 4 en 7 honger krijgen en het concentratievermogen van een pak knäckebröd hebben, was het stadion al aardig leeg voordat de 3-1 voor de Redhawks in de laatste minuut viel.

• 30 Januari 2014 - 16:27

Jasper:

Aangezien Malmö op Rotterdam lijkt, is dat dan ook de boot van de baron van B&A die daar ligt? ;)

• 31 Januari 2014 - 20:10

Bart En Christa :

Hallo Jurian
    Zo te zien en te lezen gaat het al best goed in zo'n korte tijd.
    Leuk om je zo te kunnen volgen.
    Gezellig om met je medestudenten van alles te ondernemen,veel succes daar en veel
    groeten van Bart en Christa.

• 03 Februari 2014 - 21:12

Moniek: